2013. január 31., csütörtök

Kezdő Konyhatündér I.

Nem vagyok tipikus lányos lány, sosem játszottam főzőcskézőset, a konyhát is csak akkor közelítettem meg, ha le lehetett nyalogatni a csokikrémet a habverőről. Tinédzserkoromban sem változott sokat a helyzet, megtanultam rántottát csinálni, hogy mégse haljak éhen, ha a szüleim nincsenek otthon (szerencsére egy pohár joghurtot addig is ki tudtam nyitni), és itt ki is merült az érdeklődésem a gasztronómia irányába.
Idővel persze javultak a dolgok, évek óta jó kuktaként anyukám keze alá dolgozok, megtanultam és ellestem különböző fogásokat, alapnak mondható dolgokat. Most azonban kuktából előlépek saját éttermem főszakácsává, nem mondom, kicsit izgulok, de állok elébe!

Ha úgy döntünk, fakanalat ragadunk és hadba állunk, akkor nem árt rendes fegyverekkel felszerelkezni. Tipikus nászajándéklista következik: - amik valóban nélkülözhetetlenek egy konyhába, és + amik nélkül van élet, de jó, ha vannak:
- étkészlet: különböző tányérok, evőeszközök.
- késkészlet: legalább egy pár értékesebb, minőségi vágóeszköz alapnak minősül. Apukám egészen korán megtanította, hogy életlen késsel nem dolgozunk, mert veszélyesebb, mint a pengeéles.
- vágódeszkák: hagymás, husis, zöldséges (kóser háztartásba lesz, na)
- habverő, fokhagymanyomó, hámozókés, merőkanál, sajtreszelő, konzerv- és bornyitó: kis dolgok, amiknek a fontosságára akkor jövünk rá, ha nem találjuk.
- fakanalak: külön hagymás és édes, igen, ez nálam rögeszme.
- tálak, tálcák, bögrék
- tepsi, jénai, serpenyő, lábas
+ szilikonos muffinforma, kenyérforma
+ műanyag dobozok: maradéknak, elvitt kajának.
+ almadaraboló: hozzám hasonló ínyenc almaimádók számára nélkülözhetetlen.

- turmix vagy botmixer: egyremegy, egyik helyettesíthető a másikkal, csak aki tetemes mennyiségű shake-et szeretne készíteni, inkább utóbbi ajánlott. krémlevesekhez, főzelékek sűrítéséhez való (rántást nem tudok, de nem is áll szándékomban megtanulni készíteni. nem eszem olajban kirántott fehérlisztet, és mivel hatalmamban áll, D sem fog. muhaha)
- kézi habverő
- vízforraló: tea, ember, tea!
- mikró: sokak szerint az ördögtől való, de szerintem egy rohanó egyetemista legjobb barátja. Már csak a popcorn miatt is.
- konyhamérleg: évekig döbbent figyelemmel lestem, ahogy anyukám mérleg nélkül, küső szemlélő számára találomra önt ki 15 dkg lisztet, de kérem, ezt teszi a tapasztalat meg a rutin. de diétázóknak gondolom nem kell magyaráznom, milyen fontos az alapanyagok mennyiségének halálpontos ismerete.
- mérőpohár: ugyanaz, mint eggyel feljebb, csak folyadékokra.
+ kávéfőző: másoknál ez is alap lehet, de én nem iszom, D-nek pedig nem szabad. Vészhelyzet esetére, meg a hozzánk tévedő kávéfüggők kedvéért van egy doboz jóféle instant kávé.
+ kenyérpirító és melegszendvicssütő: szívem szerint az esszenciális listába írtam volna, de nem mindenki én.
+ aprítógép: elég két szó: peanut butter.

Egyelőre itt tartunk, én ez alapján a lista alapján vásárolgatok az utóbbi időben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése